Verhalen

Verhalen

Nathalie (9 jaar) kan niet goed meekomen op school. Begrijpend lezen, spelling en rekenen vindt ze moeilijk. Ze was een vroege prater – daardoor lijkt het alsof ze veel aankan. Na PEP is haar ruimtelijk organiseren sterk verbeterd. Het begrijpend lezen en rekenen gaan nu snel vooruit.

Freek (17) zit op het VWO. Hij leert makkelijk en doorziet de leerstof. Toch loopt hij vast, doet plichtmatig wat hij moet doen en is niet echt blij. Door de PEP begint hij zich meer bewust te worden van zijn gevoel. Hij spreekt zich meer uit over wat hem bezighoudt, neemt meer initiatief en krijgt haast vanzelf meer aansluiting bij leeftijdgenoten.

Rick (7) wil het liefst spelen en heeft helemaal geen zin in lezen en rekenen. Hij lijkt nog niet ‘klaar’ voor schoolse taken. Na PEP krijgt hij plezier in het spelen met letters en durft hij aan zijn werkje te beginnen alvorens hij mag spelen.

Meer verhalen